אימוני איגרוף תאילנדי קיק בוקס – K1

קצת על הספורט

אודות אגרוף תאילנדי-קיקבוקס

אגרוף תאילנדי (Muay Thai) הוא הספורט הלאומי של תאילנד.
זוהי אומנות עתיקה אשר מקורה בתאילנד של המאה ה- 12. במאה העשרים התפתחה האומנות והפכה לספורט פופולארי ביותר במדינות המזרח. בהמשך התפשטה האומנות לארצות הברית והעולם כולו.
איגרוף תאילנדי היא אומנות עמידה קשוחה ביותר אשר מתמקדת באגרופים, בעיטות, מרפקים וברכיות ומזכירה מאוד קיק-בוקס.
אימוני איגרוף תאילנדי מתקיימים במכנס ייעודי קצר, מגיני שוקיים וכפפות איגרוף.
האיגרוף התאילנדי ידוע בכינויו "אמנות שמונה הגפיים." הכוונה היא לשמונה נקודות המגע בהן נעשה שימוש כולל אגרופים, מרפקים, ברכיים ושוקיים.

אגרוף תאילנדי הוא ספורט קרבי וככזה, נחשב לאומנות לחימה. עם זאת, האיגרוף התאילנדי המודרני נראה הרבה יותר כמו קיקבוקסינג מאשר כמו אומנויות לחימה דוגמת טאקוונדו או ג'יוג'יטסו (יפני).

איגרוף תאילנדי פועל לשימוש בגוף כולו כנשק. משתמשים במגוון רחב של אגרופים, מכות במרפק, מכות בברכיים, בעיטות ודחיפות רגליים. (בדחיפות כפות הרגליים כף הרגל משמשת לשליטה על המרחק או הוצאת יריב מאיזון.) משתמשים גם בביצוע פעולות הגנה כמו חסימות והתחמקות.

בעוד שכל לוחם מפתח את הסגנון שלו בתוך אגרוף תאילנדי, מקובל שהלוחמים נשענים בעיקר על בעיטות, אגרופים וברכיות, ובמרפקים משתמשים בתדירות נמוכה יותר או כחלק משילוב בהתקפה. סיבה לכך יכולה להיות מכיוון שבעיטות באיגרוף תאילנדי מתבצעות ברגל ישרה תוך שימוש בחלק התחתון של השוק כנקודת המגע. כאשר מבוצעות כראוי ובחוזק מלא, ההשפעה המתקבלת דומה לפגיעה של מחבט בייסבול.


בעיטות באיגרוף תאילנדי:
אגרוף תאילנדי כנראה מפורסם ביותר בגלל הבעיטות ההרסניות שלו.
מתאגרפים תאילנדים מבצעים את בעיטותיהם בתנועה עגולה, ומביאים את עצם השוק לפגוע בגופו או בראשו של היריב.

בעיטה נמוכה (Low Kick)– בעיטה שמטרתה להתחבר לירך היריב. זה יכול להתיש אותם לאורך זמן, או אפילו להפיל אותם לרצפה עם חיבור טוב אחד.
בעיטת גוף (Body Kick) – בעיטה עגולה בה השוק מתחבר לגוף
בעיטה גבוהה (High Kick) – חיבור השוק עם הראש – לרוב זה יכול לגרום לנפילה
טיפ (Teep) – הידועה גם כבעיטת דחיפה; הבועט שותל את כדורי כפות רגליו בגופו של היריב ודוחף אותו קדימה כדי לדחוף את היריב לאחור (ניתן להשתמש בו באופן הגנתי כמו גם באגרסיביות)

אגרופים באיגרוף תאילנדי:
בדומה לאגרוף המערבי, אגרופים של אגרוף תאילנדי נשלחים באגרוף סגור לכיוון ראשו וגופו של היריב. האגרופים עטופים ברצועות ובכפפות אגרוף כדי להגן על התוקף וגם על היריב.

ג'אב (Jab)– זריקת היד המוליכה היישר אל ראשו או גופו של היריב (זריקה מבוקרת יחסית, המשמשת לעיתים קרובות להדהים את היריב לפני שזרק את אחד הדברים הבאים
קרוס (Cross)– זריקת היד האחורית ישר לעבר היריב
וו (Hook)– הוצאת האגרוף ואז חזרה לצדדי היריב, בראש או בגוף
אפרקאט (Uppercut) – הפלת האגרוף והנעתו מלמטה כלפי מעלה לעבר סנטרו של היריב (לעיתים קרובות פגיעה הגורמת להפלה)

ספורטאי המכון מתחרים בתחרויות רבות בארץ ובחו״ל וקוצרים הישגים מרשימים

מהירות 85%
רפלקסים 80%
עצמה 80%
כושר גופני 85%
כח 65%
גמישות 50%
סיבולת 90%
ירידה במשקל 100%